Bir filmin seyirci nezdinde kabul görmesinde en önemli etken yönetmenin yaratmış olduğuambiyanstır. Filmin seyirci karşısına çıkan ilk karesinden itibaren yönetmenin bu ambiyansıyaratmaktaki inceliği fark edilmeli ve seyirci, film evreninde kendini konumlandırarak filminbir parçası haline gelmelidir. İnandırıcı zaman ve mekân duygusu, yaratılan film evreniyleancak sağlanabilir. Seyirci bunu hissettiği andan itibaren filmin bir parçası haline gelecektir.Bu bir katharsis değildir. Bilinçli seyircinin auteur yönetmen tarafından oluşturulan filmselzaman ve mekânı salt duygusal olarak değil, bilişsel olarak da tüm benliği ve entelektüelzekâsıyla kavramasıyla sonuçlanan zorlu bir süreçtir. Dolayısıyla auteur yönetmenin seyirciside filme bilişsel sorgulama yapmak, entelektüel düzeyde yönetmenin sunduğu evreni,varsayımlarını ve önermesini algılamak üzere dâhil olabilmelidir. Türk Sinemasının çağdaşdönemini irdeleyen kitapta Derviş Zaim, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz, YeşimUstaoğlu, Reha Erdem, Tayfun Pirselimoğlu, Özcan Alper, Emin Alper gibi yönetmenlerbölümler halinde ele alınmıştır.
Devamı
Format |
:Kitap |
Barkod |
:9786256606005 |
Yayın Tarihi |
:2023-11-27 |
Yayın Dili |
:Türkçe |
Orjinal Adı |
:Yönetmen Sineması Cilt-II: Çağdaş Türk Sinemasında Öykü Söylem ve Tematik Yapı |
Baskı Sayısı |
:1.Baskı |
Sayfa Sayısı |
:404 |
Kapak |
:Karton |
Kağıt |
:Kitap Kağıdı |
Boyut |
:160 X 235 |