Bir heykeltıraş tek başına heykelini tamamlayabilir. Bu resim sanatı için de, müzik içinde, edebiyat için de böyledir; ancak sinemadır ki içinde barındırdığı tüm disiplinlerin vücutbulacağı bir ekip çalışmasına gereksinim duyar. Bazı filmlerde neden müzik ön plandadır veyönetmen için vazgeçilmezdir. Bazı filmlerde müzik neden hiç yoktur. Bazı filmlerde plansekans yoğun bir şekilde kullanılırken, neden bazı filmlerde kısa planlar ve hızlı bir kurgutercih eder yönetmenler. Bazı filmler pastoral bir ambiyans içerirken, neden bazı filmler hepiç mekanlarda geçer. Bu soruların yanıtları yönetmen sinemasında aranmalıdır. Astruc'uncamera-stylo kavramını kullanmasıyla başlayıp, auteur kuramın şekillenmesiyle gelişensüreç, Türk sinemasında da karşılık bulmuştur. Türk Sineması'nın paltosu Ömer Lütfü Akad,toplumsal gerçekçi sinemanın öncülerinden Metin Erksan ve Yılmaz Güney, ulusal sinematartışmalarına öncülük eden Halit Refiğ, farklı türlerde eserler veren Atıf Yılmaz, yönetmensineması kapsamında bölümler halinde ele alınmıştır.
Devamı
Format |
:Kitap |
Barkod |
:9786256894990 |
Yayın Tarihi |
:2023-11-27 |
Yayın Dili |
:Türkçe |
Orjinal Adı |
:Yönetmen Sineması Cilt-I: Klasik Türk Sinemasında Öykü Söylem ve Tematik Yapı |
Baskı Sayısı |
:1.Baskı |
Sayfa Sayısı |
:404 |
Kapak |
:Karton |
Kağıt |
:Kitap Kağıdı |
Boyut |
:160 X 235 |