Elinizdeki çalışma, 1964 tarihli Varisler kitabının ilk aşamasını oluşturduğu araştırmaların teorik bir sentezidir. Bu genel teori, sembolik şiddetin edimlerine ve bu şiddetin gizlenmesinin toplumsal koşullarına ilişkin olup pedagojik ilişki, dilin münevver veya zamane kullanımı ya da sınav veya diplomanın sembolik ve ekonomik etkileri üzerine yürütülmüş ampirik çalışmalardan hareketle vücut bulmuştur.
Okul, etkileri aldatıcı olmanın çok ötesinde yanılsamalar üretir. Örneğin, bağımsızlık ve tedrisi tarafsızlık yanılsaması, müesses nizamın yeniden üretimine yaptığı en özel katkının esasında yer alır. Bu itibarla Okul'un, kültürel sermayenin dağılım yapısını yeniden ürettiği mekanizmaları açığa çıkarmaya çalışmak, eğitim sistemlerini bugün etkileyen çelişkileri kavratacak araçları sağlamakla kalmaz sadece.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786056522468
Yayın Tarihi :2015-03-09
Yayın Dili :Türkçe
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :280
Kapak :Karton
Kağıt :2.Hamur
Boyut :135 X 210
Emeği Geçenler :
Yazar   : Pierre Bourdieu
Yazar   : Jean Claude Passeron
Yazar   : Pierre Bourdieu
Yazar   : Jean Claude Passeron
Grafiker   : Ali İmren
Düzeltmen   : Levent Ünsaldı
Çevirmen   : Levent Ünsaldı
Çevirmen   : Aslı Sümer
Çevirmen   : Özlem Akkaya
Yazarın Diğer Eserleri
İlgili Eserler