Kendisini devrim hareketinin endüstriyel başarısı olarak değil de, 27 Mayıs ihtilalinin imajlarından biri olarak kabul ettirmiş olan Devrim Otomobillerinin hikâyesi hep anlatılmıştır. İlk yerli üretim otomobil, zamanın İhtilal Komite Başkanı Cemal Gürselin emriyle tezgâha alınmıştı. Tezgâhtan inip fabrikadan yürüyerek çıkabilirlerse adına Devrim denecekti.
Ancak 29 Ekim 1961 günü, geçit resminde korkulan oldu ve Devrim Durdu. Ardından Devrim projesi de durduruldu. Peki gerçekte ne olmuştu? Devrim otomobillerinin gerçek öyküsü, anlamı, arka planında yaşananlar, bu kitabın konusu.
Kitapta sadece Devrim otomobillerinin öyküsü anlatılmıyor. Nuri Demirağın uçak fabrikasının atıl hale getirilmesi, Etimesgut Uçak Fabrikasının traktör fabrikasına dönüştürülmesi, Raybus Projesinin baltalanması gibi örneklerle cumhuriyet sonrasında gerçekleştirilmesi gerekli olan Türk Sanayi Devrimini engelleme zihniyeti de belgeleriyle ortaya konuyor.
Devamı
Format |
:Kitap |
Barkod |
:9789752977198 |
Yayın Tarihi |
:2017-12-22 |
Yayın Dili |
:Türkçe |
Orjinal Adı |
:Yarım Kalan Devrim Rüyası; Cumhuriyet Dönemi Endüstrileşme Maceramız |
Baskı Sayısı |
:4.Baskı |
Sayfa Sayısı |
:332 |
Kapak |
:Karton |
Kağıt |
:2.Hamur |
Boyut |
:140 X 210 |