Yabancı dil olarak Türkçe ögretiminde eğitim politikalarını yansıtan programlar ve programların dayandığı felsefe, aynı zamanda
uygulama boyutunda amaç, içerik yöntem teknik araç-gereç gibi durumlar üzerinde ciddiyetle çalışılması gereken konular olarak ele
alınmaktadır. Bu noktada tüm bu süreçlerin uygulayıcısı olan öğretmenlerin niteliği gerçekleştirilen öğretimin niteliği üzerinde belirleyici
rol oynamaktadır. Çünkü şüphesiz eğitim öğretim sürecinin en temel ve önemli ögelerinden birisi öğretmenlerdir. Eğitim öğretim
sürecinde önemli bir role sahip olan öğretmenlerin niteliklerinin sorgulanması ve çağın gereklerine uygun olarak yetiştirilmesi bir
zorunluluk olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kitabın temel amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin yansıtıcı düşünmeyi
öğretip mesleki gelişimlerine yardımcı olunurken, yansıtıcı düşünmenin öğretim sürecinin her aşamasındaki gelişimini ortaya koymaktır.
Bu gelişim süreci detaylı bir şekilde ortaya konulursa genel olarak yansıtıcı düşünmenin gelişimini engelleyen durumlar ya da karşılaşılan
zorluklar da ortaya çıkarılabilir. Böylece araştırmalarla belirlenmiş olan, ülkemizde yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin
yansıtıcı düşünme seviyelerinin ne olduğu ve neden genelde teknik seviyede kaldığına yönelik somut bilgiler elde edilebilir. Bu bilgiler
doğrultusunda yansıtıcı düşünmenin geliştirilmesinin önündeki engellerin aşılması için alınacak tedbirler ve yapılması gerekenler
konusunda önerilerde bulunulabilir.
Devamı
Format |
:Kitap |
Barkod |
:9786257280068 |
Yayın Tarihi |
:2020-12-16 |
Yayın Dili |
:Türkçe |
Orjinal Adı |
:Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yansıtıcı Düşünme Becerisi |
Baskı Sayısı |
:1.Baskı |
Sayfa Sayısı |
:195 |
Kapak |
:Karton |
Kağıt |
:Kitap Kağıdı |
Boyut |
:135 X 210 |