Musa Efeler Diyarı İzmir'de adlı hikâye, Diller İçin Ortak Öneriler Çerçevesi'nde belirtilen dil düzeyleri ve dil öğrenenlerin yeterlikleri dikkate alınarak hazırlanmıştır.
Bu hikâye, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen bağımsız dil kullanıcılarına (B2) yöneliktir. Hikâye günlük hayatta kullanılan kelimeler, kelime grupları ve kalıp ifadelerden yararlanılarak hazırlanmıştır. Ayrıca hikâyenin içeriğinde zarf-fiillere yer verilerek öğrenicilerin metin içerisinde bu gramer yapılarını görmeleri sağlanmıştır. Böylece dil bilgisi yapılarının bağlama ne gibi katkıları olduğunu öğrenicilerin fark etmeleri amaçlanmıştır.
Öğrenicilerin Musa Efeler Diyarı İzmir'de kitabının içeriğini daha iyi kavramaları için metin uygun görsellerle desteklenmiştir. Hikâyenin ardından, Yararlı Bilgiler ana başlığı altında İzmir ile ilgili genel bir bilgi sunulduktan sonra İzmir'de Gezilecek Yerler Listesi, İzmir'e Nasıl Gidilir? ve İzmir'de Ulaşım şeklinde üç alt başlığa yer verilmiştir. İlgili bölümde bu başlıkların yanı sıra yemek kültürü bakımından da oldukça zengin olan bölgede yenebilecek yöresel tatlar da öğreniciler için listelenmiştir.
Yararlı Bilgiler bölümünün ardından öğrenicilerin kelime ve cümle bilgilerinin pekiştirilmesinin yanı sıra okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik çeşitli etkinliklere yer verilmiştir. İlgili bölümde bu başlıkların yanı sıra yemek kültürü bakımından da oldukça zengin olan bölgede yenebilecek yöresel tatlar da öğreniciler için listelenmiştir. Bu etkinlikler hazırlanırken çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma, açık uçlu soru gibi farklı ölçme değerlendirme yöntem ve tekniklerinden yararlanılmıştır. Öğrenicinin anlatma becerisini geliştirmeye ilişkin etkinlikler ise dönüt verme gerekliliği bakımından yazma becerisi ile sınırlandırılmıştır.
Etkinliklerden hemen sonra Cevaplar bölümü bulunmaktadır. Sunulan etkinlikler, öğretici rehberliğinde yapılabileceği gibi öğrenici, etkinlikleri kendi başına da yapabilir. Dolayısıyla bağımsız öğrenmeyi destekleme, öğrenicinin kendini değerlendirmesine fırsat tanıma amacıyla bu bölümün düzenlendiği ifade edilebilir. Kitaptaki bu bölümle öğrenicilerin geri bildirim almaları sağlanmaya çalışılmıştır.
Dizin bölümü, iki ana başlıktan oluşmuştur. Birinci başlık Kelime Dizini iken ikincisi Kelime Grubu Dizinidir. Öğrenicilerin Türkçedeki kalıp ifadeleri fark etmeleri amacıyla böyle bir başlığın açılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Hikâyede geçen kelimeler ve kelime grupları alfabetik sırayla verilmiştir. Bu sayede öğreniciler ve öğreticiler gerek okuma öncesinde hazırbulunuşluğu sağlamak gerekse okuma sonrası tekrarlarla söz varlığını zenginleştirmek için söz konusu kelime listelerinden yaralanabileceklerdir.
Türkçe öğrenen herkese faydalı olması dileği ile...

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786059408813
Yayın Tarihi :2018-06-11
Yayın Dili :Türkçe
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :55
Kapak :Karton
Kağıt :1.Hamur
Boyut :150 X 210
Emeği Geçenler :
Yayın Yönetmeni   : Hayati Develi
Grafiker   : Hüseyin Özkan
Dizgici   : Özlem Özkan
Yazar   : Yakup Türkdil
Yazar   : Dönüş Çiçek
Yazar   : Aslı Akıncılar
Editör   : Mustafa Balcı
Editör   : Deniz Melanlıoğlu
Yazarın Diğer Eserleri
İlgili Eserler