Pazarlama anlayışının doğuşunda tüketicilerin tercihleri ve istekleri dikkate alınmazken içinde bulunduğumuz ve
hayatımızı tama- men kapsayan bilgi çağında ve rekabet ortamında tüketicilerin is- teklerine ve tercihlerine göre
üretimin ve sunumunun yapılması zorunluluk haline gelmiştir. İfade edilen husus ürün ve hizmet tasarlayan tüm
alanlarda yoğun olarak kendisini hissettirmektedir. Diğer yandan hizmetlerin kendisine özgü yapısı, tüketicilere
sunulan değer ve tüketicilerin içsel duyguları birbirleri ile örtüşmelidir. Hizmet sektörünün temeli olarak kabul
edilen turizm sektöründe de turistlerin taleplerini, beklentilerini, ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılayan ürünlerin ve
hizmetlerin sunumunun bir süreç olarak değerlendirilmesi gerekmektedir. Tüketicilerin ve özellikle de turistlerin
ihtiyaçlarının ve beklentilerinin sürekli değişim ve gelişim gösterdiği günümüz dünyasında, turistik ürünlerden ve
hizmetlerden tatmin olmalarını sağlayıcı ve ilerleyen dönemlerde de tercihlerinde meydana gelecek değişimleri ön
gören pazarlama yaklaşımlarının uygulanmasıyla turistlerin satın alma davranışları olumlu yönde
etkilenebilecektir. Küreselleşme ve teknolojik alanlarda yaşanan gelişmeler neticesinde ülkeler arasındaki
sınırların artık sadece kâğıt üzerinde kalması, insanların merak ettikleri "destinasyonlar" hakkında bilgiye anında
erişebilmesi ve en kısa sürede ulaşabilmesi destinasyonlar arasında rekabetin son derece keskin hale gelmesinde
etkili olmaktadır. Destinasyonların özgün ve farklı olmaları rekabet avantajlarını doğrudan etkilemektedir ve bu
durum ilgili destinasyonlara yönelik talebi, ağırladıkları turist ve ziyaretçi sayısını, destinasyon ve çevresine
yönelik alt ve üstyapı yatırımlarını dolaylı olarak desteklemektedir.
Devamı
Format |
:Kitap |
Barkod |
:9786256905627 |
Yayın Tarihi |
:2023-08-10 |
Yayın Dili |
:Türkçe |
Orjinal Adı |
:Turizm ve Destinasyon Araştırmaları-III |
Baskı Sayısı |
:1.Baskı |
Sayfa Sayısı |
:413 |
Kapak |
:Karton |
Kağıt |
:Kitap Kağıdı |
Boyut |
:160 X 240 |