Adıyaman’ın mevcut şehir turizmi potansiyelini belirlemek ve geliştirilmesine yönelik stratejileri belirlemek amaçlı olan bu araştırma doğrultusunda ulaşılan sonuçlar aşağıda belirtildiği gibidir.
Bu araştırmada 4 tema, 12 kod ve 4 alt kod oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya dahil olan katılımcılardan iki kişinin kadın geriye kalan 14 kişinin ise erkek olduğu görülmüştür. Katılımcılardan 4 kişinin turizm akademisyeni, 2 kişinin il kültür ve turizm müdürlüğünde yönetici, 2 kişinin müze müdürlüğünde yönetici, 2 kişinin seyahat acentelerinde yönetici, 2 kişinin otel yönetici- si ve 4 kişinin de farklı meslek gruplarından olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların eğitim durumlarına bakıldığında ise 4 kişinin lisans üstü, 7 kişinin lisans, 1 kişinin ön lisans, 4 kişinin de lise mezunu olduğu anlaşılmıştır. Katılımcıların, Adıyaman’ın hangi yönüyle ön planda olması gerektiğine dair görüşleri incelendiğinde; çoğunluğun kültür turizmi ile ön planda olması gerektiğini düşündüğü anlaşılmıştır. Bununla birlikte katılımcıların Adıyaman’ın inanç, gastronomi, eğlence, av ve spor turizmi ile ön planda olması gerektiğini ifade ettikleri anlaşılmıştır. Bunlara ek olarak Nemrut Dağı ile bilinen Adıyaman’ın Nemrut Dağı pazarlamasının daha aktif şekilde yapılması, bunun yanı sıra Perre Antik Kenti’nin pazarlanmasına da ağırlık verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786256579705
Yayın Tarihi :2024-03-05
Yayın Dili :Türkçe
Orjinal Adı :Şehir Turizmi Kapsamında Adıyaman
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :182
Kapak :Karton
Kağıt :Kitap Kağıdı
Boyut :160 X 240
Emeği Geçenler :
Yazar   : Hasan Ali Kıvanç
Yazar   : Belma Suna
Yazar   : İbrahim Giritlioğlu
İlgili Eserler