Denetim örgütsel işleyişin en önemli bileşenlerinden biridir. Özellikle gelişime dönük
denetim ve değerlendirmeler örgütler için bir genel sağlık kontrolü işlevi görür. Eğitim
örgütleri de bu durumun istisnası değildir. Eğitim örgütlerinin en temel görevlerinden biri
öğretimsel süreçlerin kalitesinin arttırılmasıdır. Bu noktada ders denetimleri gelişime dönük
alanların tespiti, önleyici ve düzenleyici tedbirlerin alınması gibi hususlarda işlevsel bir araç
niteliği taşır. Türkiye’de ders denetimleri okul müdürleri eliyle gerçekleştirilmektedir. Ders
denetimi süreçlerinde çok farklı araçlardan yararlanılabilmesine karşın gözlem en temel
hatta tek denetim aracı işlevi görmektedir. Gözlem ise oldukça sistematik ve bilimsel bir
süreci ifade etmektedir. Okul müdürlerinin genelinde gözlem özelinde ise ders gözlemlerine
ilişkin yeterlilikleri ve becerileri ise tartışmaya açıktır. Bu çalışmanın amacı ders
denetimlerinde gözlem sürecine dönük okul müdürlerine rehberlik etmektir. Çalışma ders
denetimlerine dönük kuram ve uygulama dengesini gözeterek hazırlanmıştır.
Devamı
Format |
:Kitap |
Barkod |
:9786256894433 |
Yayın Tarihi |
:2023-09-27 |
Yayın Dili |
:Türkçe |
Orjinal Adı |
:Okul Müdürleri İçin Ders Denetimi Rehberi |
Baskı Sayısı |
:1.Baskı |
Sayfa Sayısı |
:256 |
Kapak |
:Karton |
Kağıt |
:Kitap Kağıdı |
Boyut |
:160 X 235 |