Yaklaşık 200 yıl önce başlayan Türkiyenin yenileşme hareketi içinde Kurtuluş Savaşının özel bir önemi vardır. Kurtuluş Savaşıyla Türkiye, hem milli bir devlet hem çağdaş bir ülke olmanın çok özel bir aşamasını yaşamıştır. 1918-1922 yılları arasında yarı sömürge bir imparatorluk kalıntısı tarihe karışarak onun yerine siyasi olarak tam bağımsız yeni bir devlet kurulmuştur.
Kurtuluş Savaşı, toplumumuzun o zamana kadar yaşamadığı gönüllü bir seferberlik ile kazanılmıştır. Bu büyük kalkışmada toplumun çeşitli kesimlerinin yeri nedir? Askerler, köylüler, işçiler, din adamları, kadınlar, gençler gibi öğretmenlerin de bu savaşın çeşitli alanlarında, daha çok da siyasal ve kültürel örgütlenmesinde gönüllü olarak görev aldıkları açık bir gerçektir.
Öğretmenler, Kurtuluş Savaşına hangi oranda, ne gibi araçlarla katılmışlar, bu savaşta gerek mücadelenin başarıya ulaşması, gerek kendi özlük hakları için nasıl örgütlenmişlerdir? Örgütlenme ve mücadele biçimlerini hangi tarihsel süreçten almışlardır? Hangi düşünsel ve politik akımlardan etkilenmişlerdir? Araştırmamız bu soruların yanıtlarını bulmaya çalışmaktadır.
Devamı
Format |
:Kitap |
Barkod |
:9786054534388 |
Yayın Tarihi |
:2013-10-01 |
Yayın Dili |
:Türkçe |
Baskı Sayısı |
:1.Baskı |
Sayfa Sayısı |
:658 |
Kapak |
:Karton |
Kağıt |
:2.Hamur |
Boyut |
:135 X 235 |