Öğretmenlik, diğer meslekler içinde temeli hemen hemen en eski zamanlara kadar uzanan kutsal bir meslektir. Okul öncesinden
üniversitelere; öğretmenlerimiz, fedakarlıkla öğrenenlere bilgi, beceri, tecrübe, kavram, tutum, değer, dil, ahlak, karakter ve kişilik ediniminde
rehber olurlar. Öğretmenler, kendi yaşantılarıyla da birer rol modellerdir. Bu yönüyle öğretmenliğin oldukça sorumluluk gerektiren bir meslek
olduğu söylenebilir. İlkokul; 7-10 yaş grubundaki çocukların eğitim-öğretim gördükleri kurumdur. İlkokullar, öncelikle vatana-millete hayırlı etkin
birer vatandaş yetiştirmek ve bir sonraki eğitim basamağına çocuğu hazırlamak amacını taşır. İlkokul çağındaki öğrencilerin somut işlemler
döneminde olduğunu düşünürsek beş duyu organlarını işe koşan, öğrenme-öğretme uygulamalarıyla ders programını hazırlayan ve uygulayan
öğretmenin ne kadar gelişime uygun davrandığını söyleyebiliriz. İlkokul öğretmenleri soyut olanı somutlaştırmak için materyal hazırlayan, büyük
kartonlardna görsellerden yararlanan, iki ve üç boyutlu metaryalleri okul içerisinde sınıftan dersliğe oradan malzeme odasına taşıyan, model ve
numune geliştiren, bol bol alıştırma ve tekrar yapan öğretmenlerdir. Bu yönüyle sadece derste değil ders dışı hazırlık ve planlamada da ilkokul
öğretmenlerimiz büyük emek harcarlar. İlkokul öğretmenlerinin çocuğa görelik ilkesine göre bilgiyi, çocuğa uygun seviyede basitleştirmesi oldukça
önemlidir. İlkokul programını incelersek programın disiplinlerarası bir yaklaşımla geliştirildiğini görmüş oluruz. İlkokulda sosyoloji, sağlık, biyoloji,
felsefe, sağlık, mantık, matematik, ahlak, çevre eğitimi… gibi pek çok disiplin -doğa bilimleri ve sosyal bilim alanları- en temel seviyede birbiriyle
ilişkili şekilde ilkokulun amacına uygun haliyle öğrencilerin vatandaş olması ve meslek edinmesini sağlayacak şekilde eğitilmesi için programa dahil
edilmiştir. İlkokul öğretmeni de bir alanı ele alırken tüm diğer alanlarla ilişkisini ortaya koyarak disiplinlerarası yaklaşımla öğrencilerine eğitim
öğretim gerçekleştirir. Bu ilke mihver ders şeklinde ifade edilebilir. İlkokul çağına disiplinler arası bir yaklaşımla bakmamızı sağlayacak olan eser
başta sınıf öğretmenleri olmak üzere eğitim fakültesinde okuyan tüm öğretmen adaylarına ve Türk Eğitim sistemine katkı sağlayan tüm
öğretmenlere yönelik olarak hazırlanmıştır. Alanyazına dahil olan eserin kendinden sonra çıkacak olan yayınlara ilham ve kaynak olarak katkı
sağlamasını temenni ediyoruz. Esere katkı sağlayan çok değerli akademisyen hocalarımıza emeklerinden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.
Kalemlerinin gücüyle eserin niteliğini yükselten çok değerli hocalarımızın ilminin bereketli olmasını dilerim. Eserin, tüm insanlığa hizmet etmesini
seneler sonra da eğitimcilerin yararlandığı kaynak eserler arasında yer almasına niyet ediyorum. Çok kıymetli rahmetli babam ve çok değerli canım
anneme ithaf ettiğim eserimin yayınlanmasından duyduğum gurur ve onuru değerli ailem canım kardeşlerimle paylaşmanın heyecanını yaşıyorum.
Güzel ülkem Türkiyeme insan yetiştiren tüm öğretmenlerime selam eder, bu zor işlerinde başarılarının daim olmasını dilerim.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786256869318
Yayın Tarihi :2024-05-31
Yayın Dili :Türkçe
Orjinal Adı :İlkokul Çağına Disiplinler Arası Bir Bakış
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :373
Kapak :Karton
Kağıt :Kitap Kağıdı
Boyut :165 X 235
Emeği Geçenler :
Yazar   : Hatice Kadıoğlu Ateş
İlgili Eserler