Boykot, belirli bir işletmeyle iktisadi ilişkilerden organize şekilde kaçınmadır. Bu terim, İrlanda Toprak Birliği'nin, İngiliz emlak yöneticisi Charles Cunnigham Boycott'a karşı gerçekleştirdiği ve işçilerin işlerini terk etmesine ve iş insanlarının her türlü iş ilişkilerini kesmesine neden olan eyleme kadar uzanmaktadır. Boykot rekabet amacıyla yapılabileceği gibi, örneğin ideolojik, dini, siyasi, sosyal hedeflere ulaşmak amacıyla rekabet alanının dışında da yapılabilir. Boykotun rekabet amacıyla yapılması halinde kural olarak, Türk Ticaret Kanunu'nun 54. maddesi kapsamında haksız rekabet teşkil ettiği kabul edilmelidir. Rekabet amaçlı yapılmayan tüketici boykotunun ise önemli ölçüde zarar verme potansiyeline sahip ekonomik bir mücadele aracı olma özelliği nedeniyle potansiyel olarak hukuka aykırı olabileceği ve bu nedenle haklı gerekçelerle yapılmayan tüketici boykotunun haksız rekabet teşkil edebileceği dikkate alınmalıdır. Ancak boykot edilenin ticari faaliyette bulunma özgürlüğü ile kamu menfaatlerinin çatıştığı durumlarda, çatışan menfaatlerin tartılması ve ağır basanının tercih edilerek, hukuka aykırılık meselesinin buna göre çözüme kavuşturulması göz önünde bulundurulmalıdır. Ayrıca tüketici boykotunun haklı rekabet sistemi ile uyumlu olabileceği ve bu durumlarda kural olarak haksız rekabet teşkil ettiğinin baştan kabul edilmemesi gerektiği de göz ardı edilmemelidir.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786254328831
Yayın Tarihi :2024-08-21
Yayın Dili :Türkçe
Orjinal Adı :Haksız Rekabet Hukuku Açısından Boykot
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :271
Kapak :Karton
Kağıt :1.Hamur
Boyut :160 X 235
Emeği Geçenler :
Yazar   : V. Murat Seyhan
İlgili Eserler