GerçektenÖyle mi Olmuş? kitabında, tarih disiplininin nasıl bir süreçten geçtiğine kısaca değinilerek küresel gelişmeler ışığında hangi yönlere evirildiği konu edildi. Çalışma, bir anlamda tarihin ve tarih eğitiminin varlık-amaç işlevlerinin belirlenmesinin temelinde yatan nedenleri, geçmiş-gelecek diyalektiği çerçevesinde sorgulamaya dayandı. Bu bağlamda geçmişin çağrışımının siyasetle ilişkisi, günümüz bilgi teknolojilerindeki değişim, dördüncü sanayi devrimiyle dönüşecek toplumsal yapının dinamikleri ve en nihayetinde toplumun geçmiş ve gelecek algısı ile bu algının post-truth (gerçek ötesi) dönemdeki yansımalarıörneklerleelealındı.
Post-truth olarak adlandırılan bu yeni dönemde, tarihçilik açısından problematik görünen üç ana konu incelendi. Bunlardan ilki, tarihin ve tarihçiliğin geleceğine ilişkin riskler ve tehditler. Diğeri, ilkiyle bağlantılı olarak tarihin öteden beri siyasiler tarafından bir meşruiyet aracı olarak kullanılıyor olmasının günümüzdeki durumu ve suistimaller. Son olarak da yeni medyada üretilen tarihsel bilginin gerçekliğinin denetlenememesiyle ortaya çıkan ve toplumsal kutuplaşmalara yol açan bilgi kirliliği. Böylelikle, post-truth çağında gerçeğin peşinden koşan tarihçilerin ve tarih severlerin, yeni medya ve onun uzantılarıyla nasıl yüz yüze kalacağı konusunda bir resim sunulmaya çalışıldı.
Amacımız, bu üç soruna çözümler getirerek konu sonlandırmak olmayıp konunun özellikle akademisyenlertarafındantartışılmasınısağlayacakbirgündeminoluşturulmasıdır.
Yazar Hakkında:
Ahmet Şimşek
1997 yılında Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü'nden (Tarih yan alanı) mezun oldu. Gazi Üniversitesi'nin; Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde 2000 yılında tarihsel hikayelerinöğretimsel katkısı üzerine yüksek lisans, Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nde 2006'da tarihsel zaman kavramı ve çocuklarda gelişimi üzerine tarih eğitiminde doktora tezlerini verdi. 2010'da tarih eğitimi doçenti, 2016'da ise profesörü oldu. Gazi, Ahi Evran, Marmara, Sakarya, İstanbul üniversitelerinde çalıştı. Yazar son 10 yıldır tarih yazımı ve metodolojisi alanında ağırlıklı olmak üzere tarih eğitiminde yayın üretmeye devam etmektedir. TUHED (Türk Tarih Eğitimi Dergisi) ile Tarihyazımıdergilerinin başeditörü, TarihyazımıÇalıştayları'nın eş başkanı, ISHE (Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu) Düzenleme Kurulu Üyesi, EPDAD Yönetim Kurulu Üyesi'dir. Türkiye'de Tarihyazımı, Tarih Nasıl Yazılır, Tarih için Metodoloji, Türk Tarihçileri, Dünyada Tarihçilik, Yaşayan Türk Tarihçileri, Türkiye'de Tarih Eğitimi ve Dünyada Türk İmajı gibi kitapların editörüdür.
Halen, İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi'nde Prof. Dr. olarak çalışmaya devam etmektedir. Evlidir. Selim ve Sinan'ın babasıdır.
Sibel Yalı
Boğaziçi Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü'nden Osmanlı Modernleşmesi ve Japon Toplumu Karşılaştırması çalışması ile 2000 yılında mezun oldu. Yüksek lisansını Bilgi Yönetimi ve Türkiye Örneği tezi ile Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde 2002 yılında tamamladı. Eğitim, kadın ve çocuk konulu projeler için proje yazımı ve kaynak geliştirme faaliyetlerinde bulundu. Türkiye'nin Sosyo-Kültürel Yapısı konularında lisans dersleri verdi. Lisansüstü çalışmalarını İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Avrupa Birliği alanında sürdürdü. Türk Tarihi Eğitim Dergisi'nde (TUHED) alan editörlüğü yapmaktadır. Evli ve iki çocuk annesidir.
Devamı
Format |
:Kitap |
Barkod |
:9789752498778 |
Yayın Tarihi |
:2019-03-13 |
Yayın Dili |
:Türkçe |
Baskı Sayısı |
:1.Baskı |
Sayfa Sayısı |
:184 |
Kapak |
:Karton |
Kağıt |
:2.Hamur |
Boyut |
:135 X 210 |