Reklamların ortaya çıkış amacı, temelde ürün veya hizmetlerin tanıtımının yapılarak satışları artırmak ve marka bilinirliğini geliştirmektir. Reklamlar, tüketicinin mal ve hizmetlerle ilgili bilinçlenmesini sağlayan ve rekabetin adil olması amaçlarına hizmet eden araçlardır. Elektronik ticaretin hayatımızda kapladığı yerin bu denli artmasıyla birlikte, reklamlar sayısız kişi tarafından ve sayısız türde yapılmaya başlanmıştır. Tüketicileri manipüle etmek amacıyla hukuka aykırı biçimde yapılan reklamların sayısı artmış ve aldatıcı reklam kavramının rolü önem kazanmıştır.E-ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte, bu durum, elektronik mecralarda sergilenen reklamlara ilişkin mevzuata hakim olunmaması ve denetimin de yetersiz olması nedeniyle hem tüketicinin hem de rakip firmaların olumsuz yönde etkilenmesine sebebiyet vermektedir. Hukukun temel ilkeleriyle örtüşmeyen aldatıcı reklamlar nedeniyle, menfaati etkilenen herkesi korumak amacıyla, yasal düzenlemeler yapılmakta ve gerekli denetimler gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmada, elektronik ticarette yapılan reklamların hangi yasal çerçevede yapılması gerektiği, aldatıcı reklamlara maruz kalan tüketicinin başvurabileceği yasal yollar ve elektronik reklamların denetiminin nasıl gerçekleştirildiği anlatılmaktadır.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9786254327100
Yayın Tarihi :2024-01-02
Yayın Dili :Türkçe
Orjinal Adı :Elektronik Ticarette Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması Yolları ve Aldatıcı Reklamların
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :177
Kapak :Karton
Kağıt :1.Hamur
Boyut :160 X 235
Emeği Geçenler :
Yazar   : Müge Nazilli Bilge
İlgili Eserler