Ayşe Buğra, Cumhuriyet döneminde yerli burjuvazinin ortaya çıkışını ve devletin hem çok korunan hem de siyasi söylemle ürkütülen bir çocuğu olarak gelişmesini anlatıyor. Buğra`nın temel tezi, piyasa ekonomisinin kurumsal çerçevesinin ve girişimcilik davranışlarının, evrensel bir rasyonel davranış tarzını izleyerek kendiliğinden oluşmadıkları ve ekonominin işleyişini anlayabilmek için kurumları ve davranışları belirleyen toplumsal özelliklere bakılması gerektiği. Bu toplumsal özellikler dört temel konu çerçevesinde inceleniyor: Türkiye`de özel sektörün tarihi gelişmesi ve işadamlarının toplumsal kökenleri; Cumhuriyet dönemi boyunca iktisat politikası sürecinde gözlemlenen değişme ve süreklilik; Türkiye`deki tipik büyük işletme biçimi olan holding şirketinin toplumsal olarak belirlenen özellikleri; Türk işadamlarının izledikleri çıkarlarını temsil stratejileri ve bunların girişimci derneklerinin yapısına yansıyış biçimi. Bu alanlardaki gözlemler, büyük işadamlarının toplumsal statüsünü sağlamlaştıran ekonomik ve kurumsal gelişmelere rağmen, iş hayatında politik süreçten kaynaklanan belirsizliğin pek değişmediğini ve özel sektörün devlet karşısındaki güçsüzlüğünün sürdüğünü gösteriyor. Türkiye`de yapılmış ilk kapsamlı girişimcilik tarihi araştırması.
Güzel sunulmuş, güçlü tartışmalar içeren ve kuramsal derinlikle ampirik araştırmayı birleştiren bir kitap. Sosyal bilimlerin farklı dallarında politik iktisatla uğraşan pek çok araştırmacının ilgiyle okuyacağı ve yararlanacağı bir çalışma.
Devamı
Format |
:Kitap |
Barkod |
:9789754704617 |
Yayın Tarihi |
:2008-09-01 |
Yayın Dili |
:Türkçe |
Baskı Sayısı |
:6.Baskı |
Sayfa Sayısı |
:384 |
Kapak |
:Karton |
Kağıt |
:2.Hamur |
Boyut |
:135 X 195 |