Çin resim sanatının amacı, doğanın kendisinden daha gerçek olan (Tsung Ping) bir mikrokosmos yaratmak diye tanımlanır. Evreni aydınlatan dirimsel esinlere ulaşmak ancak bu yolla olanaklıdır. Gene bu yolla ressam, nesnelerin iç yapılarını kavramaya ve onların kendi aralarında sürdürdükleri bağıntıları saptamaya çalışır. İşte resimdeki çizginin önemi de bundan kaynaklanmaktadır. Çizginin bu gücü açığa vurması ise, onun Boşluk içinde biçimlenmesiyle olanaklıdır. Evrende olduğu gibi, resimde de Boşluk olmasaydı, esinler devinim içinde olamazlardı; Yin ve Yang da etkisini ortaya çıkaramazdı.Şu halde, resim yüzeyi üzerinde yer alan görsel elemanlarla çizgi arasında Boşluk kavramını oluşturmak gerekmektedir.

Çin resmiyle ilgili bütün öteki kavramların, kendilerinden beklenen işlevleri yerine getirmeleri de bu Boşluk içinde yer almalarıyla olanaklı olacaktır. Elinizdeki kitapta François Cheng, kendi aralarında bir sistem oluşturan bu kavramları ilk kez göstergebilimsel bir yaklaşımla incelemektedir. Ayrıca, bu amacına bağlı kalarak, geniş bir kaynak ve resim taramasına girişmekte, ressam Shih-tao üzerine ise özel bir çalışma gerçekleştirmektedir.

Devamı
Format :Kitap
Barkod :9789755334943
Yayın Tarihi :2006-06-01
Yayın Dili :Türkçe
Orjinal Adı :Boşluk ve Doluluk - Çin Resim Sanatının Anlatım Biçimi
Baskı Sayısı :1.Baskı
Sayfa Sayısı :204
Kapak :Karton
Kağıt :Kitap Kağıdı
Boyut :135 X 195
Emeği Geçenler :
Yazar   : François Cheng
Çevirmen   : Kaya Özsezgin
İlgili Eserler