Bu eser, İstanbul Üniversitesi Nadir Eserler Kütüphanesinde yer alan Divân-ı Hikmet adlı el yazması nüsha
esas alınarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada Feridüddin-i Attâr'ın Pir-i Türkistan diye andığı Hoca Ahmed-i
Yesevî'nin öncelikle hayatı hakkında ayrıntılı bilgiler olabildiğince verilmiş, bu bölümde Pir-i Türkistan'ın
hayatına dair bilgileri içeren Divân-ı Hikmetteki şiir kesitleri tüm yönleriyle sunulmuş ve açıklanmıştır.
Sonrasında Ahmed-i Yesevî'nin eserlerine yer verilmiş, eserlerinin biçim ve içerikleri etraflıca anlatılmıştır. Hoca
Ahmed-i Yesevî'nin fikrini devam ettiren ve tanınmasını sağlayan halifelerinden bahsedilmiş, çeşitli
vesikalardan yararlanılarak onlar hakkında ayrıntılı bilgiler verilmiş, bu bağlamda Yeseviye Tarikatına geniş
ölçüde yer verilmiş; bu tarikatın Türk boylarında uyandırdığı etki ile gördüğü işlev açıklanmış, nasıl bir görev
üstlendiği belirtilmiştir. Hoca Ahmed-i Yesevî'nin yetişmesinde üstün ve etkin bir rol oynayan ve bir anlamda
onun hocası olan Yusuf-ı Hemedânîadlı kişiden bahsedilmiştir. Ahmed-i Yesevî'nin destansı ve menkıbevi
hayatına etraflıca yer verilmiş ve önemli menkıbeleri çalışmamıza aktarılmıştır. Ahmed-i Yesevî'nin kimi Halife
ve müridlerinin başlıca menkıbelerine yer verilmiştir. Metin bölümünde karşılaştırmalı bir yöntem izlenmiş, yani
ilgili yaprağın sol sayfasında Divan-ı Hikmet'in asli telaffuz şekli verilmiş ve sağ sayfasında ise Günümüz
Türkçesindeki karşılığı aktarılmış, gerekli ve önemli görülen bir takım açıklamalara başvurulmuştur. Divan-ı
Hikmet adlı nüshada adı geçen kişiler için bir başlık açılmış, ilgili kişiler hakkında kısaca bilgi verilmiş ve tüm bu
kişiler alfabetik düzen ile sıralanmıştır. Sözlük bölümünde ise gerekli görülen kelime, kavram, mazmun ve
ibareler, alfabetik bir sıralama ile verilmiş ve kaynak dilleri parantezle belirtilmiştir.
Devamı
Format |
:Kitap |
Barkod |
:9786057625106 |
Yayın Tarihi |
:2019-12-02 |
Yayın Dili |
:Türkçe |
Baskı Sayısı |
:1.Baskı |
Sayfa Sayısı |
:431 |
Kapak |
:Karton |
Kağıt |
:2.Hamur |
Boyut |
:135 X 210 |